29 Ocak 2010 Cuma

ahh Berivan!!!


Batman da, Ekim ayında çıkan olaylarda göz altına alınan, henüz onbeş yaşındaki Berivan,beni aldı seneler öncesine götürdü.Bu ülkede yıllar geçmesine rağmen hiç bir şey değişmemiş,aynı suçlamalar,buldunuz bir zavalli vur abalıya..

Yıl 1980 aralık, Ankara
Henüz lise birinci sınıfa gidiyorum,okula 5 yaşımda başladığımı da hesaba katarsak sınıf arkadaşlarımdan bile küçüğüm.Küçüğüm ama görüntü fazla gelişmiş,irice..
Alışageldiğimiz olaylardan bir tanesini daha yaşıyoruz ,okul ayağa kalkmış,yer yerinden oynamış,birde bakmışım ki,göz altına seçilen öğrenciler arasındayım.
Sevgili tarih öğretmenim Emel B.(Yusuf Aslan'ın ablası)bizi kurtarayım derken,kendisini (ve başka bir kaç öğretmenle birlikte) yanımızda buluverdi.
Göz altında geçen yaklaşık 27 gün sonunda(karakol 2 gün,emniyet 12 gün,neresi olduğunu bilmediğim askeriye kıthası 13 gün)yaklaşık 100 sayfalık bir iddanemeyle savcının karşısındaydım.Meğerse ben neymişim,neler yapmışım....tabi bende olsam savcının yerinde hiç düşünmeden tutuklardım beni..O da öyle yaptı zaten.
O çocuk yaşta hayatımın önemli bir kısmını ,tam 4 ayını geçirmek üzere Mamak askeri cezaevine giderken, yanımda Emel B. yoktu diğer öğretmenler de.Onları serbest bırakan savcı,sadece biz 12 öğrenciyi tutuklamıştı.
Benden çok şey götüren,aynı zamanda da ,bana çok şey katan Mamağa hoşgelmiştim ...


**Bu geçen 27 gün içinde ailem benden haber alamamıştı**


Umarım Berivan,sen de benim kadar, başın dik ,güçlü kalırsın oralarda,seni kimsenin yıkmasına izin verme!

Hiç yorum yok: