13 Mart 2009 Cuma

Spor su spor su


Temmuz 2008 de,İstanbul'dan Bodrum'a doğru yola çıkarken,arkamda ikibuçuk aylığına,canım arkadaşım ,dostum Gonca'mı birde hergün ciddi boyutlarda yaptığım sporu bıraktım.Nasılsa Gonca'm bir ara kaçamak yapıp kısa da olsa yanıma gelecekti.Spor sa orda da yüzerek ve de 3 katlı evi temizleyerek devam ettirebileceğim bir uğraştı.Biraz kırık olmama rağmen böyle pozitif düşünerek,o çok sevdiğim cennete gittim.Keyifli geçen iki buçuk ay dan sonra,dönüş yolun da ciddi bir trafik kazası geçirdik.Aracı kullanan ben olunca ,ciddi anlamda suçluluk duydum.Şükürler olsun ki kedimiz çılgın dahil hiç birimize bir şey olmadı.Çok büyük bir şokla, kasko şirketinin bize ayarladığı bir araçla İstanbul'a döndük.Kazanın sebebini hâlâ anlamış değilim,bunca yıldır araç kullanırım ilk kez böyle bir şey başıma geldi.Denilene göre yola dökülen mazottan dolayı direksiyon hakimiyetini kaybetmişim.Allah kimsenin başına vermesin .


Evet sözüm ona döner dönmez devam edeceğimi sandığım spora tam 5 ay ara verdim.O kazanın şokundanmıdır ,işsizliktenmidir nedir bilmiyorum ama koskoca 5 ay..Bu hatayı daha önce hiç yapmamıştım.Bu hata bana sekiz kilo olarak ceza verdi.Neyse ki beş ay sonra da olsa toparlanıp tekrar başladım spora.Bu sekiz kilo beni asla korkutamaz onu alt etmesi çok kolay.


Herkesin, bir şekilde sporu hayatına sokması gerektiğini düşünüyorum,bu konuda da ısrarcıyım,hiç bir şey yapılamıyorsa eğer ,haftada üç gün birer saatlik yürüyüşlerin bile çok işe yarayacağına emin olun.Eğer hayatınıza sporu dahil ederseniz,yapmadığınız zamanlar da,bir eksiklik hissedip üzüleceksiniz emin olun.


Buna ilave, su içmek gerektiğini herkes bilir ama nedense birçok kişi günde bir bardak su bile içmez.

Suyu ambalajlayıp zayıflama ilacı diye eczanelerde satmaya başlasalar,eminim pek çok kişi rağbet eder.Abuk sabuk birsürü şeye dünyanın parasını verip ,genç kalmak adına,zayıflamak adına,bağışıklık sistemini korumak adına alıyoruz.Ben iddia ediyorum tek başına *su bunların hepsini halletmeye yeter.Günde 2 litre su+spor+akşam 17 00 dan sonra meyve dahil hiç bir şey yememek,sadece ot çaylarını tüketmek sağlıklı ve fit olmak için yeter.Denemek çok kolay..


Spor yaparak beynimizin endorfin salgılamasını sağlarız,su içerek iç organlarımızı toksinlerden arındırırız .Herkes bilir ki ağrılarımız olduğunda beynimiz endorfin salgılamaya çalışır,endorfin ağrıları azaltıp yok ettiği için, vucut denilen süper makina otamatiğe alır kendini,bizimde ona yardımcı olmamız gerekir.Spor yapamıyor ,yürüyüşlere çıkamıyorsanız evde çılgın bir müzikle dans etmek te işe yarayabilir,ama kasılmadan, çılgınca dans etmek lazım.


Bir de küçücük bir güzellik tiosu;kaz ayakları için, sadece bir yada iki liraya alınabilen bebanthem merhemi hergün kullanmak süper sonuçlar veriyor.Pahalı göz çevresi kremlerine gerek kalmıyor.
Evet düzenli spor yaptığım için çok mutluyum.Su derseniz eğer ,suyu ben ,doktor reçetesi olarak aldığım zamandan beri tam 20 yıldır hergün iki yada üç litre tüketiyorum.İnanması belki zordur ama,suya alıştığınız da tıpkı sigara gibi ,onu içmeye gayret ediceksiniz..
Eğer bu yazımla bir kişiyi bile spor ve suya teşvik edebildiysem ne mutlu bana da ,ona da...

2 yorum:

Primarima dedi ki...

O bir bardak suyu bile içmeyi unutan aptal benim hep içeceğim diyen ama içmeden yaşayan :(

Nurdan'dan dedi ki...

estafurullah,umarım bunu başarabilirsin ,senin adına çok isterim sevgiler