26 Nisan 2010 Pazartesi

Kastomonu/pınarbaşı/küre dağları/valla kanyonu

Hafta sonu 23 nisan tatilini de dahil edip,uzun sürecek trekking turuna çıktık.Perşembe akşamı saat 22 sularında yola çıkıp,sabah 07 de kastomonu pınarbaşına ulaştık.Oradan da kalacağımız yere doğru 10 km daha ilerledik.Kaldığımız yer cennetten bir köşe gibiydi,başka bir güzelliği de vardı telefonlar asla çekmiyordu.
Saat 11 e kadar dinlendikten sonra valla kanyonuna doğru yürüyüşümüz başladı.Sanki papatyalardan halılar serilmişti yeşilliklerin üzerine,basmaya kıyamıyorduk,ama o kadar çoklardı ki istemesekte basmak zorunda kalıyorduk.
Birkaç saat süren uzun yürüyüşün sonunda,o muhteşem görüntüsüyle valla kanyonuna ulaşmıştık.
Rehberimiz(tam bir dağ adamı)Hasan ,kanyonda zirve yapacağımızı söyledi,bu çok iyiidi,zor ama güzel olacaktı.
zirve yapmayı göze alamayan birkaç arkadaşı yol üzerinde ki bir köye emanet ettikten sora zirveye doğru tırmanışa geçtik .Çok zor oldu ,fakat bunu başardık,her ne kadar aşağıya bakamadım sa da zirve de olmak harikaydı.
Ertesi sabah, dünyanın en büyük mağaralarından olan ,Ilgarini mağarasını ve mantar mağarasını görmek için yola çıktık.Nerdeyse zirve kadar tırmandıktan sonra bu tabiat harikası mağaraları görme şansını yakaladığım için çok keyfliydim.
Ilgarini mağarasına girdikten sonra,kademelerle aşağı yukarı 100 metre aşağıya inilmesi ve iniş yollarında da olmak üzere insan kemiklerinin bulunması ürkütücüydü!En dipte de sanki eski bir köy kalıntısına benzer yıkıntılar ve mezarlar vardı.
Son olarakta Ilıca şelelesinin buz gibi sularını felsefik açıdan yorumlayıp ,Safronboluya doğru yola çıktık.
Herşeyi unuttuğum 3 gün ,harikaydı!

Deliler Teknesi dedi ki...

Resimler harika... Doğayla bütünleşmek böyle bir şey olsa gerek... Selamlar.

Nurdan'dan dedi ki...

Evet haklısın ama,o resimlerin içinde olmak daha da harika,herkesin arada yaşaması lazım,hiç bir şey düşünmenize izin vermiyor doğa,tek düşünce var ,o da ;''doğaya yenilmeden nasıl tadını çıkarırırım''..

MAVİ TUTKU dedi ki...

Hasret kaldım şöyle doğa yürüyüşlerine..bacor

Nurdan'dan dedi ki...

gelin bu hafta sizide götürelim

Ne taraflara gidiyorsunuz genelde

Samanlı dağ silsilesi üzerinde yer alan İnönü yaylasına Pamukova veya
İzmit üzerinden ulaşmak mümkündür.Yaylanın rakımı 1000 m.
civarındadır. Pamukova tarafına yaptığımız gezilere katılan arkadaşlar
hatırlayacaklardır bu yayla Katırözü ve Hüseyinli köylerinin
kullandığı bir yayladır. İsmini yayla yakınındaki (in ) mağara dan
aldığı sanılmaktadır. Uzun dar bir yayladır. Kışları soğuk ve yağışlı
( Özellikle karlı :) ) yazları yayla olduğundan doğal olarak serin
bir iklimi vardır. Yaylanın yaklaışık 4 km yakınında Ercuva yaylası
vardır.
(Yayla yazın özellikle lama yetiştiricileri tarafından
kullanılmaktadır. )

Biz Yuvacık Aksığın Tepecik güzergahını kullanarak yaylaya gideceğiz.
Kullandığımız araç yaylaya kadar gideceğinden sadece piknik yapıp
çevrede yürüyüş yapmak isteyenlerinde katılabileceği bir gezi olacak.
Daha sonra araç yaylada kalan katılımcıları alarak bizi bekleyeceği
yere gidecek.
Yürüyecek katılımcılar ise yayladan Aytepe ye geçecek . Normal olarak
bu parkur 3-3,5 saat sürecek. Grubun performansına göre bu süreyi
uzatma imkanımız da vardır

Bu haftaki gezimiz yukardaki açıklamayla anlaşılıyordur umarım ,pazar günü olacak bu gezi,inönü yaylasına gidilecek,

genelde istanbula yakın yerlere günübirlik gidiyoruz,zaman zaman da kamp kuruyoruz 1 gece veya 2 gece konaklamalı,mesela 22 23 mayısta yine çadır kampında olacağız karabük yenice ormanlarında

MAVİ TUTKU dedi ki...

HArikaymış.. Bir hafta sonu katılmayı çok isterim. Burdan sizi takip edemezsem, rica etsem blogumda bana yazıp uyarırmısınız acaba.