20 Nisan 2009 Pazartesi

Dağ Tepe CENNETİM

Bu pazar, sabah erkenden ,traking yapmak için gideceğimiz yere doğru 08,00 da otobüsümüz hareket etti.Biz 3 assolist (Gonca,oya,ben)arabayı park edecek yer aradığımızdan,diğer insanları bi hayli beklettik.Otobüse binerken de özür dilemeyi unutmadık tabi ki..Hiç uyumadan geçirdiğim bir gecenin ardından, iki saat sürecek yolculuğumuzun iki saatini uyuyarak geçirmek niyetindeydim.Ne yazık ki bunu yapamadım :(Aytepe parkuruna varmak üzereyken,Yuvacık barajının inanılmaz güzelliği beni büyüledi.Nihayet iki saat geçmiş son durağımıza gelmiştik.*Aman Allahım cennete mi geldik*,demekten kendimi alamadım.Kocaeli ye bağlı Servetiye köyündeydik. Önce ,inanılmaz güzellikte bir köy kahvaltısı yaptık.Böyle bir kahvaltı yapmayalı sanırım uzun zaman oldu.Ballar,kaymaklar,açma börekler,mıhlamalar,köy yumurtaları,Minicik bardaklarda taze mis kokulu çay...Kahvaltının ardından,Aytepe parkuru için yola çıktık,saat 12 00 da yürüyüşümüze başlamıştık.İnanılmaz güzellikte bir doğayla baş başa,dağ tepe ,kim tutar ...Adeta büyülendim,ne uykusuzluk ne yorgunluk vız geldi.Kayaların arasından fırlamış ,adeta*ben de varım bu dünyada*dercesine ,inanılmaz güzellikte çiçekler,yerden fışkıran buz gibi doğal kaynak suyu,çeşit çeşit böcekler...On adım sonra neyle karşılaşacağını bilmeden ,doğanın kucağına emenet,onun inanılmaz sürprizleriyle baş başa...
Bu arada rehberimiz yürüyüş sırasında, elinde ki torbaya oralarda tomari denilen bir ottan topluyordu.Ben dururmuyum ,hemen bende toplayıp nasıl yemem gerektiğini öğrendim.Köklerini soyup haşlayıp kavurduktan sonra üzerine yumurta kırarak yemeliymişim.Bakalım bugün bunu deniyecegim...
Servetiye köyü tam 300 yıllık eski bir köymüş.İnanılmaz değişiklikte bakir kalmış evleri,müthiş doğası kesinlikle görülmeye değer.Bu köyün içinde bir de anıt var.Bu anıtın hikâyesi de ;bu köyün halkı yunanlılarla tam 1 yıl 3 ay 17 gün mücadele ederk köylerini kurtarmışlar.
Hiç sevmediğim bir pazar gününü ,İstanbulun kaosundan uzakta,böylesine bir cennette geçirmek inanılmaz güzeldi.Kalabalık alışveriş merkezleri yerine, sadece 70 liraya mal olacak böyle bir geziyi herkese önermek isterim.
Tam tamına 5 saat süren uzun yürüyüşün sonunda akşam yemeği için mola verdik.Bu molanın ardından o cenneti terketmenin burukluğuyla dönüş için yola çıktık.
Bir daha ki parkur için menekşe yaylasını düşünüyorum.Çok zorlu bir parkur olduğu söylense de, sanırım bu güzellikler içinde geçirilecek zaman ,o zorluğa değer..